Ahıskaya Ulaşım:
1- Ahıskaya Türkiyeden Ulaşım
Ahıskaya Türkiyeden Ankara ve İstanbuldan otobusler hareket etmektedir. (özlem ardahan:http://ozlemardahan.com.tr/ (0478) 211 35 68 , ardahan koç:(0478) 651 4055 gibi firmalar)
İsteyen kendi özel araçlarıylada; ardahan posof üzerinden Ahıskaya gidebilirler.
2- Ahıska şehir içi Ulaşım:
Akhaltsikhe belediyesi başta yol ve demiryolu taşıma geliştirdi.
Avtotrasnporti
Dört yolcu Firma tarafından sunulan Yolcular:
- Dekor ,, Yolcular ";
- Dekor ,, Transportel ";
- Dekor ,, Jeotivi ";
- Dekor ,, Transelita ".
Belediye Otogarı
Adres: q.akhaltsikhe Tamarashvilis oyun.
Tel: 8 (265) -2-10-86.
Trafik programı:
# | Uluslararası hatla | İlanlar |
1. | Akhaltsikhe-Erivan | 07:20 |
08:20 | ||
2. | Valle Erivan | 07:00 |
3. | Akhaltsikhe-Gümrü | 07:00 |
4. | Akhaltsikhe-İstanbul | 09:00 |
5. | Akhaltsikhe-Ankara | 09:00 |
Uzun mesafe yol | İlanlar | |
1. | Tiflis-Akhaltsikhe | 06:20 / 07:00 / 07:40 / 08:00 / 08:40 / 09:20 / 10:10 / 11:40 / 12:20 / 13:10 / 13:35 / 14:00 / 14:50 / 15:15 / 15:40 / / 16:45 16:30 / 17:30 / 18:00 / 19:00 |
2. | Akhaltsikhe Rustavi | 11:00 / 13:50 |
3. | Akhaltsikhe-Gore | 08:15 / 13:00 |
4. | Akhaltsikhe-Khashuri | / 09:10 / 11:20 / 11:20 07:00 / 12:10 / 13:35 / 14:30 / 15:20 / 16:30 / 17:10 / 18:15 |
5. | Akhaltsikhe-Baghdadi | 10:40 |
6. | Akhaltsikhe, Kutaisi | 15:00 / 18:00 |
7. | Akhaltsikhe-Tkibuli | 11:40 |
8. | Akhaltsikhe-Kadın | 12:20 |
9. | Akhaltsikhe-Batum | 08:30 / 11:30 |
10. | Akhaltsikhe-Borjomi | 12:45 / 17:00 |
11. | Akhaltsikhe-Ahalkelek | 09:30 / 11:00 / 13:30 |
12. | Akhaltsikhe-Ninotsminda | 08:00 |
15:30 | ||
13. | Akhaltsikhe-Aspindza | 11:30 / 13:00 |
14. | Akhaltsikhe-Vardzia | 12:20 / 17:30 |
15. | Akhaltsikhe-Mirashkhani | 10:35 / 16:00 |
16. | Akhaltsikhe-atsqvita | 15:30 |
17. | Akhaltsikhe-Khizabavra | 13:35 / 14:30 |
18. | Akhaltsikhe-hid | 13:30 |
19. | Akhaltsikhe-Nakalakevi | 15:10 |
20. | Akhaltsikhe-Iveria | 16:20 |
21. | Akhaltsikhe-Adigeni | / 12:00 10:00 / 13:55 / 14:30 / 16:00 |
Uzun mesafe yol | İlanlar | |
1. | Akhaltsikhe-Abastumani | / 10:30 / 12:30 9:00 / 14:00 / 17:00 / 18:00 |
2. | Akhaltsikhe-Ude | / 11:00 / 13:00 9:30 / 15:00 / 16:00 / 17:00 18:00 |
3. | Akhaltsikhe-ackuri | 07:15 / 08:10 / 09:10 / 11:00 / 12:00 / 13:00 / 14:00 / 15:00 / 16:00 / 17:00 / 18:00 |
4. | Akhaltsikhe-tsinaubani | 8:00 / 12:30 / 16:30 |
5. | Akhaltsikhe-uraveli | 08:00 / 13:00 / 16:00 |
6. | Akhaltsikhe-rock | 07:30 / 09:00 / 12:00 / 14:00 / 16:00 |
7. | Akhaltsikhe-sviri | 13:30 |
8. | Akhaltsikhe-Muskhi | 13:30 / 16:00 |
9. | Akhaltsikhe-Andriatsminda | 16:00 |
10. | Akhaltsikhe-Vale | 08:00 / 08:30 / 09:00 / 10:00 / 10:30 / 11:00 / 12:30 / 14:00 13:00 / 14:30 / 15:00 / 16:30 / 17:00 |
11. | Akhaltsikhe-Tskaltbila | 8:00 / 12:00 / 13:00 |
12. | Akhaltsikhe- göstermektedir | 10:00 / 12:00 / 13:00 / 14:00 / 15:00 / 16:00 / 17:00 |
13. | Akhaltsikhe-Ani | 14:00 |
14. | Akhaltsikhe-eliatsminda | 14:00 |
15. | Akhaltsikhe-tsqurti | 11:00 / 13:00 |
16. | Akhaltsikhe-Kheoti | 16:00 |
Demiryolları
Tren İstasyonu
Tbilisi. Akhaltsikhe, bagaj istasyonu.
Tel: 891 19 01 63
Tren Güzergah | |
Tiflis-Akhaltsikhe Etiketi | |
Konuşma Gönderen | 20:30 |
Akhaltsikhe'de Günlüğü | 05:30 |
Akhaltsikhe-Tiflis Etiketi | |
Akhaltsikhe çıkın | 21:25 |
Giriş yap | 06:20 |
Gezilecek Yerler
Tarihi ve mimari ve kültürel anıtlar
(not: aşağıdakı yazı google translate ile ceviri yapılarak hazırlanmıstır. bu nedenle bazı anlatım hataları olabılır.)
Petre, kale dönüşüm, tarihi bir köy kaleler ..........
Petre anıtın Madde XI yüzyılda kale kaleler. Bu güney inek köy olduğunu mdebarebs.slesa köyün sol yakasında nehrin güney-doğu çevre Meskheti dağ hapisteydi. Köy Petre kale kaleler (: 144 Gurjistani Vilayet ... 1958) inanılmaktadır. Petre XVI yüzyıl kalesi kale sahiplerinin Avalishvili vardı torelta gayrimenkuller oldu (Shoshiashvili 1966: 52; berdzenishvili 1985: 52). Köy. Petre kaynaklarının kaleler ilk 16 aile ve köy gibi, XVI yüzyılda söz edilmiştir. Kartli George XI tahtına (1677-1688) den devrildi tarafından İran Şahı sonunda XVII (: 467,2 bir on 4) Petre kalelerini durdu. Petre XIX yüzyıl kaleler mahvetti. Bu mümkün, Petre kalesi ve köy yerleşim kaleler sürünün Prensler Samtskhe-Saatabago Katolikos belirtilen "slesarta" tür aittir.
ortaçağ kalesi, inekler kadar yol ve bilgili düşman işgalinden köyün kontrolünde. Kale duvar kalınlığı Petre inekler ve Tamara cezaevlerinin kaleleri farklıdır. kale kilise, ama izleri silinir.
Petre kale kale kayalık bir tepe üzerinde duruyor. Kulelerinden biri olmaya devam etmektedir. Duvar çit ve kalan tesislerin kalıntıları içinde. Kule işlenmiş taş bakan inşa edilmiştir. Oluşum, yatay (Makalatia 1957: 45; Zakaria 1977: 36).
Kale
kale sonra Gürcü kaynakları bu ad, Vakhushti, söz konusu değil - görünüşe göre başka bir isim - Lomsia denirdi. IX yüzyıl kale üyelerinin "Tarihi" ve böylece inşa mampals oldu.
Her iki kıyısında müstahkem kasaba düzenliyoruz. sol banka dakika burada, dağlık şehrin eski parçasıdır. Sec. Rabat ve büyük bir kale, hangi şehir sarayın eski sahipleri. Vadinin sağ kıyısında. Burada sadece XIX yüzyıl şehir ilçeleri ile çevrilidir olan tepelerde inşa edilmiştir. Guria kadar uzanan tepenin yamacında kentin bazı ilçeler.
Tiseli
Akhaltsikhe ilçesinde, Tiseli kalan kalıntıları eski binası yakınında bir köy. dağ köyü Tiseli, Atskuri batı, 5-6 kilometre uzaklıktaki.Köy, Güneydoğu dan 1-1.5 kilometre
Doğu için, dağ sağ kenarında küçük bir kubbeli kilise duruyor. Ormanlarla kaplı dağlar üzerinde nehir sırtını (doğu) çıplak kayalıklar.
Bu bina, sanat anıtı olarak, ciddi hasar gördü. (Eğer batıdan gelip eğer kesit görebilirsiniz sanki tapınakta), taş-shirt ertianadaa shemodzartsuli batı kısmı tamamen tahrip olmuştur.
kilise onarıldı gösterinin kalan parçaları. Onun kubbe binanın diğer bölümlerinden farklı, o işlenmiş tuğla ve taştan inşa edilmiştir. Binanın farklı katmanların alt kısımları seçilir.
Yazılı belgeler üzerinde Tiseli kubbeli kilise yoktur, ama bina planları ve XIV yüzyılda göre mimari özelikleri, ya da XV yüzyıl başında inşa edilecek.
Doğuda kubbeli kilise, kaya çıkıntıya, kale kalıntıları ve yirmi dakika uzaklıkta vadinin derinliklerinde - Diğer, kubbe az kiliseye ve tüm komplekse ilgili binalar.Bu bölge Samtskhe boyunca ulamazestagania biridir. Kubbeli kilise, vadi daraltır, yol ormana iner. Birbirinden karşısında uçurumlar, aniden kubbe az kilisenin görünen vadinin başında solda orada vadide bölünmüş ve sonra. Bu hakkı, dik kaya adımı bir duvar üzerinde duruyor. piramdis yol geldiğinde çit, çit, diğer binalar, bitki örtüsü ve yosun içine erişim yolu gizlidir.
Bir kez bile Doğal kayalar ve binaların kalıntıları birbirlerini görüşmek üzere.Şimdi yeraltı Sadgomta büyük bölümü. Orada olmadan kapsamlı temizlik ve kazı pek bir şey bulunabilir.
Hatta nispeten iyi korunmuş ve kilisenin duvar özel olarak inşa edilmiş bir platform-kamarianad duruyor. Stony duvarları kesme. Meydanın batı kapısı. Bir stellat Camara kapısının Dikkat. Böyle üfleme daha iyi işler biz tapınak kapıları görmek ve Zarzma çan kulesi zarzmisave olabilir. Mezarın üzerine inşa kilisenin güney tarafında. Kilisenin dışında hiçbir süslemeler var, ama onlar boyalı içinde.Hacking hala boyama olabilir.
XIV-XV yüzyıl Tiseli kubbe az Kilisesi inşa edilecek. Görünüşe göre, bir manastır vardı.
Uraveli trikonki
Köyün sakinleri ile Uraveli, kasabası yakınlarında Kheoti üzerine, uçurumun derinliği, küçük bir kilise gibi görünüyor. Kırmızı, tuğla neredeyse renk - duvarları farklı renk ile dikkat. Bu küçük kubbeli bina, e.Sec. Trikonkis türü. Yarı yuvarlak içinde bu jvarisebri mokhazulobisaa ve üç haç kolu (doğu, güney ve kuzey). Gürcistan binaların bu tip artık geç XI yüzyılda bulunur. Bina tarihi içermiyor yazıt, küçük bir takı ve onarımını vardır.
Böyle Ghroma olarak
Köyün sakinleri Tskordza batı, uzun boylu bir dikey uçurumlar dikildi. Ghroma bilinen Burası böyle olduğunu. Bu duvar içinde engelleyen bir duvar kalıntıları kadar kaya ortasında, etrafında sanki kaya ark, iki kilise, nefin bir tarafı. Tek - sola, aşağı, daha yüksek ve daha geniş saniye.Kilise sadece Güney duvarların dış tarafından görülebilir. Küçük bir kilise tamamen kesme kvitaa inşa edilmiştir. Kilisenin hemen güneyinde kuzey duvarları ve Kamara taş, batı duvarının büyük bir kısmı ve kayaya oyulmuş bir sunak ise. İyi oyma korniş dışında Kiliseler var. Kilisenin içinde kalan hafif izi Sağ, büyük, eski resimler.
Bu kiliseler bütün kompleks sadece bir parçasıdır. Onlar iki kat sadgomebia (taş duvar) altında bulunan ve bir şapel kaya ve cache bellekler gasadzromi başlar gelen oyulmuştur.
Sadgomta yaygın vardı Gürcistan'da kayalar oyulmuş. Şehir manzaralı Uplistsikhe, Vardzia kldeshive Manastırı iyi kamuya oylandı. Meskheti-Javakheti fazla bir veya iki benzer anıtlar bulunur. Ghroma gibi henüz özel inceleme tabi değildir. Onun büyüklüğü Svetitskhoveli ile karşılaştırıldığında ve şehir olarak planlanmış, ama yine de çok ilginç tarihi anıtlar var olamaz. Şimdi böyle Ghroma olarak bir çok şey yıkıldı ve hasar. Silt dolu yaşam alanları büyük bir kısmı, birçok yerde kayalar başarısız oldu. Ama örneğin, sadgomebshi izlemek hayatta bir sürü şey, özel kovalar giderilmiştir ön kapı, duvar, büyük bir lodisganaa net kesilmiş. Taş gözetim delik oyma.
Bina Böyle Ghroma olarak bir defada tüm inşa edilemez. Açıktır olgun ortaçağ Çağ tüm karmaşık olduğunu. Daha büyük olasılıkla, o XII-XIII yüzyıl heykeli olacağını söyledi.
Ghromi ama aziz Tevdore
Tarihi karşılaşma kalıntıları yakınında köy sakinleri ile Andriatsminda. Andriatsminda eski köy sağ yolun yakınında konuşlandırdı. Aziz Theodore küçük bir tek nefli bir şapel yer alan çok daha düşük. Bu duvar kamarianad standları olduğunu. Bu taşları kesme ve taş lastiği düğmeli. Dekorasyon dikkat lastik kambur. Doğu, batı, tüm cephe, küçük model kilisenin siteyi tamamlar bir kuzu, oyulmuş taş baş kekh. Böyle bir takı gavrtsvlebulia Gürcistan. Sec.Theodore koyun gibi süsler arasında En İyi biridir.Bu kilise tarihli değil, ama oldukça eski ve tarihli X yüzyıl gibi görünüyor.
Sakuneti san. George
Akhaltsikhe Sakuneti 22 kilometre kadar, nehrin sağ kıyısında yer Köy Sakuneti Akhaltsikhe ilçesinde,. Işık Sakuneti. George'un küçük kubbe daha az kilise. Bu kesme kvitaa inşa edilmiştir. giriş ve pencereler arshiebitaa türlü dekore. Yani iyi korunmuş anıt birkaç Meskhet. Camara duvarlar ve eski taş çatı sadece kurtardı. Böyle levhalar geçenlerde. Gürcü kiliseleri kapalı
ilahi güce bunu atfetmek gibi görünüyor Bu durum, Müslümanlara karşı tevazu Kilisesi binasında açıklanabilir. 23 Nisan (giorgbas) Her yıl, burada insanlar çeşitli köylerden akın etti ve Atskurishvili rahip ona verdi.
Sakuneti rağmen kilise, sanatsal değeri, Samtskhe diğer anıtlar daha az, ancak özellikle süslemeleri, XV-XVI yüzyıllarda Gürcü mimarisi tipik bir örneğidir ile vardır. Bu nedenle tarihi bir öneme sahiptir. Süsler veya süs eşyaları ile kaplayın Atskuri Sakuneti karşılaştırma gösteriyor ki XII-XIII yüzyıllar XV-XVI yüzyıllarda, çok zor siyasal koşullar önemli ölçüde ilerledi azalmış olan Gürcü mimarisi. Ama zor zamanlarda bile, XV-XVI yüzyıllarda, Gürcü mimari şeklini kaybetmez ve yabancı etkisi absorbe etmez. Sakuneti tasarımının küçük heykeli.
Tskordza
Bazı eski kalıntıları korunmuş olan köyde Tskordza, bulunan Ahıska bölgesi, Uraveli nehri vadisi. Köyün ortasında kilise, daha ilginç arasında uçurumun kenarında duruyor. Bu şapel - kubbe daha az, tek nefli yapı - bu kvitaa inşa çok küçük kesme edildi edilir. O güney uzantısı vardı, ama şimdi yok.
Bir adım eni ve boyu, duvarları zengin oyma rağmen. Bu muhtemelen kilisenin yerel feodal kapı oldu. Pencereler ve eklenen oyulmuş bir ön kenarı. Bir tapınak duvarları gibi yüksek haçlar yukarıdaki doğu ve batı pencereleri oyma. bağlı üzüm şube farklı şekiller - bina ve kuzey duvarın köşeleri emaye bir türüdür.Kısmen de korniş oyulmuş.
Açıkçası, bu küçük şapelin için büyük bir sevgi ustası yeniden inşa edildi. O, her dört göre duvar süslemeleri üzerinde bir resim oluşturmak için çalıştı. Şimdiye kadar orada profesyonel usta inşaatçı oldu, ama o sanatsal zevkleri yoksun kalmıştır. Chukurtmata performans, aynı zamanda, heykel Gürcü mimarisinin refah ait olmadığını ifade verdi. Bu teknikte, bir azalmanın belirtilerini görünmektedir. Oyma üniforma ve daha az ilginç, yüzler o XIII yüzyıl. inşa edilmesi gerektiğini heykel çalışması belirlemiştir köyde Tskordza ganapirasaa ikinci kilisenin, tepenin eğimini. batı duvarı tamamen yere oturmaktadır. Arazi duvarının kuzey yarısını kapsar. Yapılandırılmış duvar kamarianad, onun dekorasyon ve çirkin biraz, ama düzeltti bir taş zarar vermeden İnşaat, kesinlikle doğru değildir. Bugüne Kilisesi, ancak XIV veya XV yüzyıl inşa edildiği kuvvetle muhtemeldir.
Sapara
Ahıska arazi bulunduğu görkemli manastır Kapak, 10-12 kilometre güney-doğu aldı. Yolun umtsenaro Wilderness, - çam ve yapraklı orman, büyük bir mravalshenobiani manastırda bir vaha çevrili.
topluluk ormanlık dar bir vadide yer almaktadır. Bu terasın ortasında yüksek dağı kaplar. Yaprak döken ormanlar ve tsitsovani çevrili çıplak ne göre eğim ve teknoloji üstündeki. . Aşağıda, sargılar kuzey-doğu uravistsqali
onun zaman kalesi - manastır kez Samtskhe Atabekleri koltuk oldu örtün. Geri manastırda, batıda, hala eski cezaevi kalıntıları üzerinde duruyor. Great Wall hapishaneden başlar. Kuzey ve kalıntıları batı duvarları açıkça görülebilmektedir.O manastırın girişinde sol kuzey dik yamaçları, batı dağ ormanda kaybolan ve kayalık bir uçurumun aşağı çalışır gelir.
ana bina - Aziz Sava Katedrali kubbe. Binaların çoğu başından itibaren vardır ve dikkat çekiyor. Ama yakmadan önce. Saba tadzramdis kalkmıştı, biz çeşitli binalar rastlamak.
, shesasvleltanve kaya kenarı, sek. Küçük bir şapel Stephen - nef, kubbe daha az bina, üzerinde oyma üzerinde kornişler. Onun komşu binalar, Rus keşişler tarafından XIX yüzyılda inşa senakebia.
kilise hareketi, ilk kez, sağa giden yol, rock, inşa kvaqorit sivri gvkhedeba çeyrek tonozlu. Bu, görünüşe göre, istikrarlı oldu. Anlamlı yol üzerinde, taş saray kalıntıları oyulmuş. Arkasında kayalara bitişik Sarayı. doğu yakasında pencereler yönetti Vadisi.
Yol binaları çok yakından shejgupebuli olan uçurumun kişi ve manastırın yaralı merkezi, aşağıdaki sola döner. Burada, sağ, 2-3 metre yüksekliğindeki uçurum, çan kulesi. Kuzeyde, Aziz John the Baptist şapel ile çevrilidir. Yükseltilmiş bir platform, geniş açık sn cape bakan sol için. Sava Tapınağı duruyor. Sec.Saba diğer küçük kiliseleri katılmak için yuvalar yutmak. Aziz güney. Saba bitişik Varsayım Katedrali. Bu manastır kapağında eski bina, ikinci en büyüğüdür.Işığın köşesinde. Doğu duvarının ortasında ve Saba güney duvarında Varsayım Katedrali, küçük saniye geliyor. Demeter'in şapel. Samkhretitve, Varsayım Kilisesi, birkaç adım, sek. George'un küçük bir kilise. Girişinde üzerinde uzun bir yazıt ile ziyaretçilerin gözünde bir kez. Sec.Saba batı tarafı dik bir uçurumun kenarında da, şapeller, nihayet, kuzey-doğu köşesinde, dört metre, St. John Chrysostom şapel duruyor tutunur. Binalar sn. Saba ve St .. George samkhretitatsaa, yol ve dağ yamacı. İşte ziyaretçilerin kolaylıkla yeni binalar ayırt edebilirsiniz, ama aynı zamanda kalıntıları orada burada görülebilir.Kaynaklar da vardır.
Ormanın güney tarafında. Çam, ladin, yaprak döken de. Bu sayede orman olarak iz dağ geçidinde dönüştü ve farklı yönlere gider. Dolayısıyla, biz. Şimdi Uraveli vadi köyleri taşıyabilirsiniz Andriatsminda antik köyüne hareket edebilir
manastır uzun bir geçmişi vardır örtün. Bu seferde tüm yaratılmış değildi, ama yüzyıllar boyunca büyüyen ve genişleyen.
manastırın bütün binaları orijinal biçiminde bu gün ulaşamadı. XIX yüzyılın Bazı Rus keşişler Sapara, yenilenmiş veya boyalı yerleşti zaman.
İlk kilise Sapara inşa edildiğinde bilmiyoruz. Sapara adı X-XII yüzyıllar zaten var.O günlerde, arena dini faaliyetler, bir Paris kapağı göstermektedir. İsimleri (İvan birisi saparelisa veya Kartli Katolikos Gabriel saparelisa) tarihi kaynaklarda belirtilir.
Varsayım Kilisesi
Varsayım antik Kilisesi binaları kapsamaktadır. yazılı açıklamada kurulması korunmaz. Bina hiçbir yazıtlar vardır, ama binanın özellikleri, mimari formlar ve süsler karakter bu anıt. X yüzyılda inşa edildiğini göstermektedir
Bu tek nefli kilise. Doğuda Arch yanı sıra burada tablodaki tüm diğer kiliseler de.
patronikea, e ayırt edici özelliklerinin iç mekan Varsayım Kilisesi. BEN. Batısında düzenlenmiştir Aivnisebri Park. Salon kolonları ve patronike dabjenili tüm genişliğini kaplar. Kilise ekinde kapıları aynı tarafında, sadece kapalı (genellikle bir kapı açık kemerler) kedlebitaa. Dolayısıyla kilisenin girişinde. Şimdi girişinde dışında, pencereleri kemerli ön kapısı, Güney için.
Kilise ikinci bir kapı, o sn sahiptir. Sava tapınak bağlı. Bu, önce sn mümkündür.Saba tapınağı ashenebamde ve dış sağlanmaktadır. Dan erişim vardı
zengin oymalar dikkat Meryem Ana Kilisesi. XIX yüzyıl (iç) kilise duvarlarının sonra onardı ve Camara sıvalı ve boyalı. Bu tespit ve süsler zor bir izlenim bozarsa. Ama yine de Güney ve Kuzey'in svetistavebis özgü süslemeleri duvarlarında görülebilir. O da patronike dayanır büyük sütunlar ile dekore edilmiş. Ova (altında apsis ve patronikes) geri kalanı için eski bir resim cesedini atlattı. İşte aziz adet belirgin. Bu resim de XIV yüzyıla ait orijinal değil. Bu arada, kilise tamamen boyalı ve Atabek Beka çocukların sırayla tamir. Sargis Samtskhe spasalari, Varsayım Kilisesi quarquaresa ve Shalva duvarlarda portreleri - XIX yüzyıl araştırmacıları ve yolcuları halen Beka oğullarını çevrili.Yuttu boya resim daha bölümüyle portre, sıva ve kalın bir tabaka sonra.
Varsayım Kilisesi, daha değerli takı de. Sunağı salonu saydı Taş iconostasis.iconostasis - amartuli üzerinde korkulukları, sütunlar ve kemerler düşük - Son zamanlarda Gürcistan'da yaygın idi. Bir önceki insanı korkuluk genellikle kabartma heykeller ya da süs eşyaları ile dekore edilmiş. Kapak iconostasis, Tiflis, sanat müzesi, Gürcü sanat değerli anıt kalan parçaları. Şu anda renk, yumuşak çeşitli kvisaganaa yeşil olduğunu.
Onun görüntü korkuluğu birkaç Kutsal (Annunciation, sunum, Elizabeth ve Mary ve başka bir toplantı) oyulmuş. Arazi performansı, insan figürleri, onların hareket ve anlatım, XI yüzyılın ilk yarısında sanat heykel (geri o zamanlar iconostasis), Gürcistan, gelişme. Elde göstermektedir
Kilise Varsayım basit bir görünüme sahiptir dışında. Gözlemci kolayca iki farklı katmanları duvarları ayrıştırabilir. Anahtar önceki katman, doğru açı alt yarısının güney duvarının doğu cephesi içerir. Burada temiz kesilmiş gri-yeşil taş hatta bazen kırmızı-kahverengi taşlar sosana ilgili kullanılır. Doğu eski duvar ve pencere korniş ilginç süslemeleri bırakılır.
taş rengi, XIV yüzyılda, Beka çocuklarının önemli ölçüde farklıdır ikinci kat.Pembe taş (tuğla batı tarafı) başlangıçta kullanılan taş daha tükenmiş olduğunu daha az dayanıklı idi. İkinci kat kilise sarkmlisa ve Dekorasyon batı girişinde bir parçasıdır. Oyma yüzleri ve ışık performansı. Saba süsler ile ilgili.
, beyaz badanalı duvarlar batı uzantısı ve bina teneke çatı güney girişinde XIX yüzyıl enjekte amokoles.
Aziz Sava Katedrali
Yeni bir dönem XIII yüzyılda başlar Manastır hayatı örtün. Gürcistan'da, sert denemeler korkutmak için: XIII yüzyılda Moğol boyunduruğu ondan otuzlu altında. XII yüzyılda zirveye ulaştığı siyasi, maddi ve kültürel güçleri, azalır.Kendi iç gücünü ve bütünlüğünü ihlal etti.
Samtskhe, bölümün en büyük ve en zengin biri bu kez Gürcistan devlet tahsis edilmiştir. Tarihi anıt sahipleri - Moğollar, ancak hala başlıkları sakariskatso giymek, merkezi hükümete teslim de Gürcüler unutmuş. Samtskhe sahibi Athabagi adı etmedi. Örnek Samtskhe Sargis Jakeli ilk bağımsız sahibi ve Sayman ve onun oğlu, ünlü Beka İçin - Rank Usher vardı.
Jakeli Beyliği, bilindiği gibi, Ahıska şehir, ancak konutta başka yerlerde şefleri oldu. Görünüşe göre, tarihi bir anıtın içine XIII-XIV yüzyıllarda ve ikamet için kapak Soylular atalarının mezar. Yapım kapağında Jakeli bilgiler, kapak Etiketler sağlar.
Son yıllarda XIII yüzyılda, artık sorumlu Samtskhe Sargis, ama oğlu Beka Usher etti. Sargis hala hayatta, ama o hastalık nedeniyle, yaşlılık ve devlet işlerinin ve keşiş Saba adına düştü oldu. Beck babası tarafından inşa edilmiş büyük bir kilise kapak oldu. belki oldu kilise, mezar Aziz Sava adını, Jakeli oldu.
Kuralları güney duvarının iç kısmında Beka tapınak inşa kilise, başını ve böylece devreye Jakeli diğer aile üyeleri göre. (Güney windows altında) Bu resim hasarlı, ancak kısım kısmen uzun bir yazıt kalan, özgürce karşı oldukça farklıdır.
Jakeli ay önce, resimsel çerçeve St. Sava yerleştirilir özellikle birlikte, bu kiliselerin sahipleri inşa edildi. Diye sordu khelapqrobit sanki Jakeli, ona doğru yönlendirilmektedir. En önce shavmosaskhamiani grdzeltsvera eski din adamı.Onun kendimizi açıkça okunabilir. Saba Athabagi (kapak yazı asomtavrulia). Bu ay Sargis jaqelia. Beka Usher arkasında duruyor. O, kilise modeli elinde kilisenin inşaatı, başlatıcı olarak. Onun giyim oldu - kırmızı, altın arshiamovlebuli. Beka oğulları Sarkis II ve quarquare standı arkasında.
Sargis II- o yukarıda büyük bir işaret koydu. Onun kırık yarım, ama hayatta açıklamada en önemli parçasıdır. İşte Beka Usher diyor ki: Ben Mausoleum Kilisesi büyük ve giriş kazanabilir. Biz ışık kapağı biliyorum. Sava tapınak oluşturucu mimar Parezasdze olmuştur. Tapınak kapısı penceresinden - Onun adı kitabede belirtilmiştir. O yükselir gibi bu etiket, kolayca okunabilir ve izleyicinin gözü penceresine kapısı yolu ile neredeyse aynı hizada olduğunu.Yazıta göre, Tanrı, Tanrı onu bağışlayın, bütün bu renk sadzirkvelitve parezasdzisata eli vardı tam Bkz. E. BEN. bir bütün olarak kilise, sadzirkvelitve, inşa edildi Parezasdze el (o tamamlanmıştır). Ne yazık ki, bizim eski ustaları nadiren binalar adını imzaladı. Biz mimarın eski adının birkaç biliyorum. Açıkçası, daha fazla dikkat bize tutmak onun oluşturucu kimliği duvarlarını kapsayacak şekilde dikkat edilmelidir.
Sec. Batı duvarı, ana giriş ve kanat sarkmleb üstünde: sava tapınak aynı zamanda diğer Etiketler sahiptir.
yazıtlar kendi feodal konularla tapınak, jaqeleb yapımına katıldığı göstermektedir. Bazı bağışlanan para ve Emlak, binanın bazı özel parçaları, hem verilen maliyetleri yapmak.
Üç notun üstünde Giriş: bunlardan biri birinin 120 botinati bağışlanan söyler Chrysostom (Bizans para oldu) bina zedasapiklavad, e gabetsasdzes. BEN. Çatı (kayrak çatı yapılır). İkinci kitabesine göre, John ghavasshvils bağışladı. Emlak kale, kilise, su, orman, taşkın ovası, alan, bağ, değirmen için Saba. Üçüncü yazıt George, ortadan kalkmış, kilise kapısını bağışladı. İki kanat pencere Batı cephe bireylerin pahasına yapılır.
Tapınağın yapımında katılmak için çeşitli kişiler bize genellikle yaygın değildi.Başka birçok toprakları ve hazine anıt kurban hikayesini anlatıyor. Ancak, anıt kilisenin duvarlarında isimlerini feda edenlere, onları rahatsız etmek için özel dualar ukvdavqopda.
Sec. Sava Tapınağı XIII-XIV yüzyıllar Gürcü mimarisinin dayanma önemli anıtlar. Bu dönem, yoksul mimari anıtları ile karşılaştırıldığında Tamar ve George Lasha dönemi. Anda orada sadece bina tutmak Jakeli geçiyordu. Bu açı tekrar moarbies olmaz, hatta Moğollar bile, bugün ekonomik olarak daha Samtskhe eyaleti.
Sec.Sava Tapınağı, Zarzma tapınak, kilise bekasdroindel arasında en büyük. O zaman (XIII-XIV yüzyıllar sınırı) bir zam, yani sanatsal ve mimari kalite de dahil olmak üzere anıtların ilk en çok.
onun yaygın şekli, plan ve mimari formların, sn içinde. Bethany, Kvatakhevi, pitaretsa ve daha fazlası: Sava Tapınağı Tamara ve George lashasdroindel kubbeli katedraller yaklaşır. Ama fark açıktır. ilişki farklı bireysel bölümden oluşmaktadır. Örneğin, kubbe betaniasa ve Kvatakhevi kadar yüksek burada değil. Dekorasyon ve biraz işlem prosedürünün bazı bölgelerinde güncellenmiştir. Doğu duvarı (dışında) XI-XIII yüzyılda derin nişler ortasında bir üçgen pencere sol ve sağ artık yoktur kubbeli tapınak neredeyse tüm bulunabilir. penceresi artık eski kiliseler kadar ışık kilise kendisini terk insanların sayısı daha azdır. Değil doğru tüm beslenen kubbeyi yumurtlama. Yanlış pencere sağır salınımı yapılır Ancak (daha sonra bir süre için, ışık kaplama gibi bir yöntem olup. Saba ilk kez ve Gürcistan bütün yayıldı). Dış duvarlar daha özgür itibaren, mourtavi uçak. Bu, doğu tarafında bizim yüzüne dik kaya özellikle görünür. Hatta burada süsler bu tarafını yaklaşım değildir Rigianad ve bu önemli değildi.
süslemeler tapınakta en az bir yer kaplar. Bu genellikle XIV yüzyılın ikinci yarısı için karakteristik X yüzyıl Gürcü mimarisi ve daha sonra kısmen.
Sec.Saba inşaatçılar sol doğu duvarında ve Doğu sarkmlebisa doğru kubbe dışında bir pencere yapmamışlar uchukurtmod. Her pencere bir iki pencere kenarına geniş bir surround, kuzey ve güney üzerine oyulmuş bulunmaktadır.Özellikle pencerelerin etrafına yerleştirilen diskoebia dekore oyma taş çapraz kuzey penceresinin üst dikilmiş. A-jant etrafında çok shesasvlelta değildir. Ama batıda en az en süslü kapıda. Kapalı tsnulitaa taş oymalar - kemerler, kemerler avara, giriş kemerler, sütun başları ile birlikte o.
Sec.Sava tapınak oymalar farklı. Sayabilirsiniz farklı makyaj düzinelerce vardır.Batı'nın Özellik haysiyet korniş sarkmlisa ve oymalar ana kapısı daha iyidir.Kuzey ve Doğu ve batı ve güney pencere dekorasyon biraz ayırt genel sistem boğaz Dome pencere süslemeleri. Bir oyma kuru da vardı. Daha datsvrilmanebul-ezilmiş Faces. Böylece, san. Sava tapınak süslemeleri sanatsal bütünlüğü korunur değildir tamamlayın. Bununla birlikte, kesme kalitesi kesinlikle yüzyıllarda geliştirilen Gürcü pleksus harika sanat, ispat edecektir, zaman hala hayattaydı ve sıkıca. Kökleşmiş
iddiaların mimarı mühendislik becerisi. Sec.Kaya duvarının üst dikilir üzerine bina bir bina için yeterli alan yoktu, burada olduğu gibi Sava tapınak, özellikle zor ve sorumlu oldu. Bina kaya tırmanma duvarı yapılmış ve yapay platformun boyutunu kurmak için gerekli itme oluşturmak oldu. Olgu dağ yamacında ve sınırlı kldita batı tarafında karmaşık olmuştur.
parezasdzem mimar ustalıkla zorlukların üstesinden gelmek ve bugün bile, yaklaşık 700 yıl sonra, gözle görülür bir hasar katı bir bina, duvarları inşa. Bu kilise chachedilia Khrami sanki ve kaya batısına işaret etti. Kaya kapakların Kapısı. Nedeniyle kilisenin etrafında zemin seviyesi değişiyor olması kompleksin yeri. güneyinde yüksek asılı, batıda toprağa gömülü sanki kuzey cephe zemin seviyesi. (Bu bölgelerde. Jakeli Portrait kilise girişinde bu tarafında vardı, ama kaldırıldı. Portreler yeterli ve giriş amokoles değildir) büyük kayalar Sabjen yüksek taş duvar onu inşa.
ışığında. Saba ve sıva duvarlar boyama atlattı. zaman içinde hayatını kaybetti duvar resimleri, hala açıkça görülebilir, ancak bunlar zarar görür.
boyama setleri ve özel Ortodoks aziz gamosakhulebebisadmia diğer parçaları.
sn örtün. Sava tapınak duvar resimleri XIII-XIV yüzyıllarda, Gürcü sanatının en güzel örnekleri.
Sec.Sava tapınak, aslında hiçbir şey hala değişiklikler, XIX yüzyılın saptanabilir izleri, edebi terimler olsa bile. Rus keşişler ikonostasi, XIX yüzyıl mobilya tarafından sahnelenen. Ahşap çerçeveler dışında O zamanlar, ahşap kapı eski dapikluli çatısı altında, kemerler ve kornişler teneke çatı geçer.
Çan kulesi
Beka Usher Sapara kilise tek memnun değil inşa edildi. Gürcistan şu anda piyasaya kilise ve şapel inşa edildi olmuştur. Gürcistan'da eski bir çan kulesi örtün. O XIII yüzyıl veya yüzyılın ilk yıllarında bilinmeyen önce Gürcistan'da XIV, XIII yüzyılda çan kulesi inşa edilmiştir.
çan kulesi yanı sıra kiliseler, kesme taş kvitaa örtün. Hiç bir dekorasyona sahiptir. çan kulesi, genellikle, iki katlı. İkinci katta, kemerli açık bir köşk, çan kulesi kendisi. Birinci katta, atalarının mezar lasurisdzeta oldu. Lasurisdzeni Jakeli konular. Bunlardan biri, bakanı oldu. Beka yanı sıra krallar, onun bakanı - kendi zenginlik ve Tarım Bakanı iktidar vardı. Beka onun kapı Sapara kurdu. O da çan kulesinin birinci katında atalarının özelliği lasuridzeebsa verdi. Burada duvarlar, aile üyelerinin portreleri lasurisdzeta kalan. Lasurisa olarak, birkaç ay önce ve din adamı Nicholas boyanır. yazıtın üstüne yerleştirilir rakamlar şöyledir: ... ... kardeşlerinin mezarların lasurisdzesa lasurs ve sonsuza kadar ... guibodza supevata Beka ve oğulları hem sahibi Mesih Kralı, bizim muhafız en büyüğü, Tanrı'yı tesbih et.
Saray
Saray, dağ yamacında kalıntıları, sek kapsayacak şekilde mümkün Bekasdroindeli. Saba kuzeybatısında. İki büyük dikdörtgen Park arkaya: saray tek kat olarak kaldı. Stony duvarları kesme, mükemmel inşa etti. Uzun kalmak Dam. windows çok küçük. Bu sarayın ikinci katında bir tören salonu ve geniş pencereler vardı görünüyor. Birinci katta. Muhtemelen ek otopark idi
taş özel yuvalar kapı ve pencere alatebis insert. oyma dikkatini sarkmleb giriş
onun orijinal görünüm saray hayal etmek zordur mevcut koşullar altında nangrevta ama. yerleşiktir, bina ustaların ustası olduğunu hiç şüphe
Saphara hükümdarın ailesi Çünkü kurulmuş, kiliseler, kale ve ek olarak kale duvarı, diğer binaların bir sürü olacaktır. Binalar bize ulaşmadı. Burada dağınık ve kalıntıları vardır, ama onların amacı ve tarihini bilmiyoruz. Hafif Sol küçük kilise. Sava tapınak geç (XIV-XVI yüzyıllarda) inşa edilmiştir. Onlar mimarisi açısından daha az maliyet, ancak bunların değeri hala yüksek. Ortaçağ Gürcü manastır ve feodal ikamet harika bir resim tasvir Kaleler, saraylar ve katedraller.
Sec. George Kilisesi
Kilise (Varsayım kilise) tazminat üzerinde girişinde ilginç bir yazıt vardır. Bu hikayesini anlatıyor. O (şapel) Gregory napshvenisdzes papaz ,, Kutsal Babalar gizli bir yerde kapsayacak şekilde inşa edilmiş küçük bir eguteri var. Bu manastırın kapak zamanı. Var olan açıktır
, son olarak kapak hikayeleri kenarına, XVI yüzyılda. Samtskhe Türkleşme ile yavaş yavaş kaldırım temizlemek başladı. Bu süreç ilk on içinde XVII yüzyıla kadar devam edilir. Yanı sıra simgeler ve diğer hazineleri saparidana sol Ahıska diğer kiliseler gibi.
Sec.Saba ana simgesi, İmereti almış ve kilise dausvenebiat sundu. Definenin Bölüm Kartli, Aradeti içinde. Dahil
I- Sayın King'in 1630 bir yıllık sertifika gelecekte kapak, tahrik lideri Arsene Avalishvili kaplamayı onaylar. Charter söylüyor manastırın kesinlikle muhteşem mookhrebuliqo ,, kötü Müslümanlar, dürüst tsamosuenebuliqo simgesi, ülke, köy, kasaba tsakhdomiliqunes. Ve manastır serf hayatta olanlar, onlar movagroet ve daha önce Mesketler Teimurazi. Yaşayan tahliye sanakhebsa K'art'li aradetisa sonu inşa
XVIII yüzyılda, Vakhushtis Sapara Manastırı, tüm saeklesiota ve kutsal parçaları ile dekore didsheni, kubbe, shvenivrad, rapor, rahibin hiçbir şey bir sol .Herhangi bir küçük şapelde hatta bazen hayatlarını feda mümkündür. Orada Hıristiyanlıkta kalan eski Gürcü köyleri, yakında kapağı unutmayacağım Hiç şüphe yok ki, ama yine de terk manastır terk edilmiştir. Bu eloquently hafif sayısız notlar, tarafından ifade verdi. Saba Sanat ve çan içinde kaldırılır. Bazı etiket XVIII yüzyıl ve XIX yüzyıl ilk yıllarına aittir.
XIX yüzyıl manastır kapağı tamamen terk ve ihmal. Ama kilise personeli ilan etti. Geçen yüzyılda başlar XIX yüzyıl Kapak, sadece doksanlı yıllarda yeniden canlandı edilecek. İşte rahipler bazı manastır Rusça 1893 yılında kurulmuştur kurulan vardır. Hangi şeyden önce rahipler bazı ev amaçlar için kullanılır, tamir kiliseleri kapsayacak söylendi. Buna ek olarak, yeni binalar, bozulma tür yol keşiş, inşa edildi.
ana anıtlar Manastırı kompleksinin Gürcü kültürü ve mimarisi.
Atskuri kale
feodal kale üzerinde köyünde nehrin sağ kıyısında, Atskuri bölgesinin , kasaba olduğu 30 km uzaklıkta. Öncelikle. XI yüzyılda kroniklerinde belirtilen
Atskuri güney vadinin bir kale savunmak. XVI yüzyılda kale II yarım Osmanlılar. götürdü 1770 Atskuri hapis Rus-Gürcü Ortak ordu shemoetsqo içinde, ama yapamadı. 1829 yılında Edirne'yi Barış Antlaşması uyarınca serbest Osmanlı hakimiyetinden.
ustaca yüksek ve ulaşılmaz kaya arazi kullanılan Atskuri cezaevi inşaatçılar ve inşaat yarattı zorlu ve ilginç öncül açısından. Castle Rock kulübü dar bir tünel kesin. Iç yapısı düşman işgalinden hakim olmaya başladı edemez kolayca tünel sonra o kadar ulaşılmaz oldu. Şimdi bina artık bir hapishane olduğunu. Zaman farklı katmanları inşaat bir sürü var.
Petre Kale, ya da kale dönüşümü
Köy, Petre kaleler, tarihi köyünde bulunanAtskuri boyunca Agara köyünde, güney nehir üzerindeki sol kıyısında. Bu ifade bir ortaçağ anıt olduğunu "büyük defter Gurjistani Vilayet" ( XVI yy ). köyü.Borç Meryem Ana Kilisesi köyünde. Vale bir Gürcü Ortodoks katedrali olan - (. X-XVI yüzyıllar) St. Mary Kilisesi. Şu anda bir bazilika inşa ediyor (XVI c.), Aslen (son çeyrekte X yüzyıl) tapınak kubbeli olmuştu. kapı-pencere süslemeleri, Korniş: kilisenin cephesi orijinal lüks dekor korunur. Özellikle önemli kabartma heykel işleri - East Central pencere kompozisyonu, süvari tympanum güney cephe, Batı ve diğer görüntülerde laik rakamlar. XVIII veya XIX yüzyıllar kekh bina çatısının çan kulesi monte edilmelidir.